La meva foto
"El simple aleteig d'una papallona pot canviar el món" (Proverbi xinès)
ALES DE VIDRE,
ESVOLETECS DE COLOR.
ENCANT LLUMINÓS.




dimarts, 7 de febrer del 2012

BICENTENARI DE CHARLES DICKENS

                                                      

                                                      HISTÒRIA DE DUES CIUTATS



“ És el millor dels temps, és el pitjor dels temps. És l’edat de la saviesa, i també de la bogeria. És la època de la fe, i també de la incredulitat, de la primavera de l’esperança i l’ hivern de la desesperació. Ho tenim tot, però no som amos de res, caminen de dret cap al cel però prenem el camí a un altre costat. En fi, aquesta època és tan semblant a totes les èpoques, que res del que aquí explicaré hauria, en realitat, sorprendre’ns. Res. Ni el perdó, ni la venjança, ni la mort, ni la resurrecció “.  ( CHARLES DICKENS )

8 comentaris:

  1. Moltes gràcies per participar!! Ara mateix et poso a la llista! :-)

    Una història de dues ciutats... amb un els començaments de novel·la més impressionants que hi ha.

    I un haikú especial i tot!! :-)

    ResponElimina
  2. Gràcies a tu, Assumpta. Un dia com avui, no hi ha res més que recordar a Dickens i, així, ho hem fet molts. Personalment, he volgut fer una petita aportació amb un discret Haikú com a homenatge.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  3. Diuen que aquesta és una de les grans obres del XIX; jo la recordo com la primera aproximació a Dickens en anglès (nivell d'institut), encara que no l'hagi llegit en la seva versió íntegra. Almenys per ara...


    d.

    ResponElimina
  4. He esdevingut un devorador de haikus. Em plau moltíssim que n'hagis creat un altre per a aquesta ocasió. Gràcies.

    ResponElimina
  5. Estic d’acord, Deomises. Dickens ens retrata una situació que, malgrat el pas del temps, és totalment aplicable a l’actualitat.
    Esperem de poder llegir-lo en català en un futur proper, doncs la meva traducció d’aquest paràgraf de Dickens és una senzilla aportació que he volgut fer avui.
    Gràcies i una abraçada.

    ResponElimina
  6. Gràcies a tu, Jordi. Els teus comentaris, sempre tan valuosos, s’agraeixen molt doncs, aquest senzill haikú és la meva petita aportació en el dia de Dickens.
    Una abraçada amb alegria per la teva tornada.

    ResponElimina
  7. Veig que aquesta vegada gairebé tothom ha fet els deures menys jo...M'agrada aquest paràgraf d'aquest llibre de Dickens , que em sembla que no és pas dels més coneguts, gràcies per compartir-lo...
    Petons,

    ResponElimina
  8. Gràcies a tu, M. Roser. A mi també m’agrada aquest paràgraf doncs, com ja he comentat, aquesta història és aplicable a dia d’avui encara que hi hagi una distància gran entre els temps.
    Petons de tornada.

    ResponElimina

GRÀCIES PER ACOMPANYAR-ME AMB LES TEVES PARAULES.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SEGUIDORS DE LES MEVES PAPALLONES

QR PAPALLONA BLAVA

QR PAPALLONA BLAVA

INFORMACIONS

INFORMACIONS
Protected by Copyscape Originality Checker